Skip to content
Bloemvis
Design & communicatie
Menu
    • Home
    John Smith Amy Weaver

    Verhalen vertellen met beeld

    Voor Noordhoff zijn we al jaren gezichtsbepalend voor de serie Lijsters. Bekend als de literaire toptitels van populaire auteurs voor de literatuurlijst in het voortgezet onderwijs. Bloemvis is verantwoordelijk voor het logo ontwerp en restyling én basisontwerp van de diverse series. Daarnaast maken we elk jaar met veel plezier de covers voor de nieuwe titels op elk leesniveau.

    UMCG een beeldend Meerjarenplan

    Bij het verschijnen van het nieuwe Meerjarenplan van het UMCG Centrum voor Revalidatie wilde men de communicatie richten op een bredere doelgroep. Bloemvis bedacht een Atlas voor de Complexe Revalidatie waarin het UMCG op een beeldende manier de feiten en cijfers presenteert. Het Meerjarenplan en de Atlas werden bij de werknemers ingeleid door een uitnodiging voor een bioscoopbezoek waar een inhoudelijk relevante film werd vertoond.

    Eigen initiatief en co-creatie

    BuitenRepubliek is een persoonlijk initiatief van Starkx en Bloemvis, dat zich bezighoudt met de publieke buitenruimte in de breedste zin van het woord. Een van de publicaties van BuitenRepubliek is de uitgave ‘De Natuurconsument’. Bloemvis tekent voor het concept, de huisstijl, ontwerp, redactie, opmaak en een groot deel van de fotografie.

    Ontwikkeling beloningssysteem DINGO

    In opdracht van de RUG en NHL heeft Bloemvis een beloningssysteem ontwikkeld voor een digitaal leerlingvolgsysteem voor het basisonderwijs. Leerlingen kunnen zelf hun score invullen en krijgen wanneer ze een leerdoel hebben gehaald telkens een verdieping van een flat te zien. De flat als metafoor voor persoonlijke groei. Het hondje DINGO vormt de rode draad. Bloemvis maakte ook de illustraties.

    Compleet Staalbaard

    Van bieretiket tot fietsshirt

    Samen met de mannen van Staalbaard heeft Bloemvis gewerkt aan de merkidentiteit van dit heerlijke karaktervolle blond bier. Niet eerder hebben we een merk zo breed en compleet neergezet! Van bieretiket tot temperatuurkaartje, van bierglas tot fietsshirt. Net als het bier zelf wordt de vormgeving erg positief beoordeeld en zijn de premiums dan ook zeer gewild.

    Werkman & De Ploeg in het Groninger Museum

    Twee succesvolle tentoonstellingen van de afgelopen jaren in het Groninger Museum. Bloemvis tekende voor het ontwerp en de opmaak van beide bijbehorende publicaties; Werkman, leven en werk (1882-1945), Avant-garde in Groningen. De Ploeg (1918-1928).

    De publicatie ‘Werkman, leven en werk’ is verkozen tot beste Groninger boek van 2015!

    Foto Koning Willem Alexander: C. Sparidaens

    Merkidentiteit en communicatie campagnes

    Sport050 is de afdeling van de gemeente Groningen die de gemeentelijke sportaccommodaties beheert en exploiteert. Daarnaast stelt Sport050 zich als doel om Groningers te enthousiasmeren voor sport en bewegen en ze wegwijs te maken in het Groningse sportaanbod. Bloemvis heeft hiervoor samen met Starkx de merkidentiteit ontwikkeld en verzorgt de vormgeving en communicatie.

    Schatlink, productontwikkeling en video’s

    Schatlink laat zien waarom bepaalde (natuur)gebieden belangrijk zijn. Dit doen we door het onzichtbare zichtbaar te maken met gebiedsspecifieke educatie. Voor alle leeftijden, kort en helder uitgelegd in video’s met animaties en infographics.

    We schrijven de verhaallijn, maken een storyboard en script, filmen en verzorgen de editing en animaties. Kortom, het hele proces. Alles in nauwe samenwerking met Starkx.

    Schatlink is een productie van Starkx en Bloemvis.

    De Bosatlassen

    De Grote Bosatlas, wie is er niet mee opgegroeid? Het is een van de vele atlasuitgaven van Noordhoff. Naast atlassen voor school, zijn er ook thema-atlassen. Voor al deze atlassen verzorgt Bloemvis de covers en de ondersteunende vormgeving en lay-out voor de kaarten en andere onderdelen in de binnenwerken.

    Titel
    Tekst

    Internationale kunst rond 1900 in het Drents Museum

    Bijzondere reeks tentoonstellingen van internationale kunstenaarsgroepen; The Glasgow Boys – Schots Impressionisme (1880-1900), Peredvizhniki – Russisch realisme rond Repin (1870-1900), Sprezzatura – Vijftig jaar Italiaanse schilderkunst (1860-1910). Bloemvis verzorgde ontwerp en opmaak van de publicaties behorende bij de tentoonstellingen.

    Ruimteschip Aarde
    Even terug in de tijd maar we zijn er nog steeds trots op. Astronaut André Kuipers vertrok een aantal jaren geleden naar het ruimtestation ISS. Samen met Starkx ontwikkelde Bloemvis voor project ‘Ruimteschip Aarde’ diverse communicatie en educatieve materialen in opdracht van NEMO. Leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs werden lid van het team als ‘ground control’. André deed verslag vanuit de ruimte én hij nam ons logo mee in space!

    Ontwerpen in de ruimte

    Even terug in de tijd maar we zijn er nog steeds trots op. Astronaut André Kuipers vertrok een aantal jaren geleden naar het ruimtestation ISS. Samen met Starkx ontwikkelde Bloemvis voor project ‘Ruimteschip Aarde’ diverse communicatie en educatieve materialen in opdracht van NEMO en Space Expo. Leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs werden lid van het team als ‘ground control’. André deed verslag vanuit de ruimte én hij nam ons logo mee in space!

    Kopje van dit onderwerp

    This is a sample pop up. A Themify theme or Builder Plugin (free) is recommended to design the pop up layouts.